torsdag 14 augusti 2008


Stugan
Som ni ser så har vi inte riktigt samma stil i stugan som hemma men jag gillar att ha det lite mer lantligt där. Jag är inne på en ganska vit bas men med lite bleka färginslag (förutom i barnens rum som domineras av starka färger). För varje sommar vi är där byter jag ut lite befintliga detaljer och förnyar enligt min smak. I år köpte jag vita filtar som jag hängde över soffan och fåtöljen. Förhoppningsvis kommer vi snart att måla stugan vit invändigt så att vi får bort all furu "bastu" känsla. Det är dessutom öppet till nock med generös takhöjd så det vore så fint att få känna av den rymden som vit färg skulle ge men det är ett enormt stort jobb att måla om allt. Men det får sakta växa fram och om några somrar är det nog precis som jag drömmer om. Tyvärr blev de få bilderna jag tog ganska mörka så jag är inte riktigt nöjd med dessa bilder men så är det ju ibland.

2 kommentarer:

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Det ser väldigt fint ut redan nu! Men åh så snyggt med vitt vitt istället för furu! Undrar om furu kommer att vara inne igen någon gång...om hundra år eller så?!

På vårat torp kör vi den lantliga stilen. Vitt, rosa och beiget!

Kram caroline

Anonym sa...

Eran stuga är så fin. Kommer att bli kanon med vitt. Men jag kan tänka mig att det e myyyyycket mer jobb än man tror att måla. Å glöm inte kvistlacket så att inte kvistarna blöder igenom färgen. Det har det gjort för oss på våran pärlspont :( Nåja alltid lär man sig nått.