tisdag 28 oktober 2008


Datorstrul och ny tavla.
Något har hänt med vår dator sedan vi kom hem!?!? Hur jag än försöker så lyckas jag inte ladda över bilderna från vår semester till datorn, blir helt tokig snart. Min underbara man satt hela kvällen igår och försökte hitta problemet men utan framgång. Jag ska få lite hjälp av min snälla granne i em och se om hon kan hitta felet. Ev kan det vara något med våra usb-portar men allt fungerade kvällen innan vi åkte och ingen har använt datorn sedan dess så jag blir inte klok. Nog om detta.

Till min stora glädje hittade jag dessa fina illustrationer av Cassandra Rhodin på Rädda Barnen/Design för barnens rättigheter och nu har jag klickat hem en "Ballerina" som snart ska hänga på väggen här hemma. Jag hade gärna haft båda men min man tyckte att den högra såg läskig ut. Priset 900 kronor varav 772 kronor går till Rädda Barnen känns väldigt bra. Ramen kommer att se ut som på bilden. URSPRUNGSBILD: RÄDDA BARNEN

6 kommentarer:

tina | pepparochvanilj.se sa...

Bra gjort :D Både för att det kommer att bli snyggt på din vägg och för att du på så sätt stödjer Rädda Barnens fina arbete!

Kram Tina

Anonym sa...

Vilken fin tavla du har klickat hem! Härligt att en så stor summa går till Rädda barnen.

Blev lite upprörd över Rosa bandet kampanjen då vissa företag bara gav 50 öre per produkt. Kändes som att de utnyttjade situationen lite väl mycket för egen vinning. Kram Sandra

Anonym sa...

Den är hur snygg som helst! Funderar på de båda att ha över vår soffa i vardagsrummet. Vad tror du om det? Har sådana problem med att hitta något som passar just där. Vill gärna ha något neutralt, så att man inte är bunden till någon viss färg. Vill ju kunna byta kuddar och accentfärg när det behagar... =) .... och då passar ju dessa svartvita tavlor bra!?

Ha en underbar helg!

Kram

Malin M

Designdrömmar sa...

Hej Malin M,
Jag tycker att båda illustrationerna är jättefina (jag hade gärna haft båda på min vägg också) och om du vill kunna förändra ditt rum med färger så är dessa ett bra val då du inte blir bunden av någon färg. Jag har också valt att ha tavlor i vitt och svart pga att jag är ganska ombytlig när det gäller färg. Rätt vad det är så vill jag ha något nytt. Berätta gärna hur det blir när du bestämt dig!
Trevlig helg!
Kram Åsa

Anonym sa...

Efterlyser någon som vill sälja en Cassandra Rhodin ballerina illustration till mig! Kontakta mig då på reachmalin@hotmail.com och ange gärna begärt pris.
Mvh,
Malin

Anonym sa...

Vilken fin tavla, eller båda, men tyckte allra bäst om ballerinan. Gud vad fin! Måste kolla in Cassandras verk, det är ett som är säkert :)