onsdag 12 november 2008

Vintrig ljuskrona
Förra året gick jag och klämde på denna ljuskrona från Ikea när de hade sin julrea (den kostade nästan ingenting då) men det blev inget inköp. Den finns med i deras vintersortiment i år igen och jag hoppas att kunna fynda den på rean i år. Det skulle vara så fint att hänga den under taket på vår uteplats för att göra den lite mysigt vintrig. Man kan ju faktiskt även använda den resten av året för att få en mer glammig altan, det är ju lite kristallkronakänsla över den. BILD: EGET KOLLAGE MED BILD FRÅN IKEA

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ja på er härliga altan skulle det bli riktigt snyggt (jag har precis varit runt lite här hos dig och bland annat kikat på era utesoffor och blir så sugen på att göra något liknande, jag har kikat på dem innan...)

Hoppas att du lyckas fynda den på rean i år:D

Kram Tina

Anonym sa...

Tvillingsyrran har en fast i den lilla storleken på deras altan.Dock sommartid då hon inte tycker den är så julig.

K R A M

Anonym sa...

Hej Åsa!
Man tvättar kakel med målartvätt först.Sedan grundar man dem en gång.Här gäller det och var noga. För missar du på nåt ställe så färster inte färgen.
När grunden har torkar så stryker man på med snickerifärg med önskad kulör tills det täcker. Rätt enkelt och det blir en stor skillnad.

Anonym sa...

Jag går i samma tankar som du. Snart börjar jag jobba igen (mammaledig från IKEA) så då kan jag hålla koll på när den kommer på rea. Vissa har tur.

Anonym sa...

Den var riktigt charmig!
Kram Sandra

Anna sa...

Den är jättefin, synd bara att den lyser blått hade den inte gjort det hade den definitivt funnits i vårt hem :-) Kramar Anna

Designdrömmar sa...

Hej
Tack för alla fina kommentarer.Ska tillägga att kronan finns i två storlekar och i två olika utföranden. Det finns en som lyser med ett blått sken och så finns det den (som bilden) som lyser som en vanlig lampa lite gulaktigt.
Båda är fina men jag gillar den som är med på bilden bäst.
Kram Åsa

Unknown sa...

Kanonfin! Önskar jag hade en altan...

Anonym sa...

Ja den är verkligen fin! Skulle vara fin i vårt glashus den dan vi drar in el där och enligt mig kommer det ske rättså snart ;)

Kram, Sanna

Sara/Little Miss Fix It sa...

Åhh ja den är helt underbar!! Jag kan säga att den förgyllde vårt sommarbröllop och om vi bara inte hade så lågt i tak skulle jag ha den inne always...