onsdag 16 april 2008

BILD: JAEGER LECOULTRE
Jaeger LeCoultre Atmos.
Vad passar bättre i ett stilrent hem än ett vackert bordsur. Detta Atmos ur med en design från 1928 har en tidlös design som är aktuell än idag. Tillverkas i Le Sentier (en mysig liten by i bergen) utanför Geneve av Schweiziska Jaeger LeCoultre vilket är mitt absoluta favoritmärke. Den är helt mekanisk och drivs av temperaturskillnader. Ligger högst upp på min önskelista.
Jaeger Lecoultre Reverso Squadra
Förra veckan hölls den årliga klockmässan i Schweiz där följande godbitar lanserades, även dessa från Jaeger LeCoultre, den första en Reverso Squadra Lady Automatic (1)som baseras på den klassiska Reverson som har tillverkats sedan 1931 0ch ursprungligen tillverkades för hästpolospelare. Boetten går att vända och därmed skyddas glaset.

Den andra heter Reverso Squadra Lady Duetto (2)och har två urtavlor, en på varje sida. Dessutom lite diamanter vilket alla flickor älskar:-) så även jag. Själv har jag en Reverso Lady Duetto i stål med länk, men efter att ha sett dessa nyheter så skulle jag gärna ha en Squadra Lady Duetto istället Ja ja drömma är jag bra på...

Kolla in Jaeger LeCoultres hemsida och dröm dig bort, http://www.mjlc.com/ (klockorna säljs på Nymans Ur i Stockholm).

Inga kommentarer: