söndag 24 januari 2010


Favorit i repris.
Nu har vårt lilla allrum börjat ta form och flyttkartongerna är uppackade så pass att vi kan mysa i soffan framför tv:n. Än så länge har vi endast en tv i huset och det är i allrummet. Min man har önskemål om en större och bekvämare soffa där hela familjen kan krypa upp och mysa framför tv:n så det är vad som står högst upp på prioriteringslistan just nu. Vi har tittat på mågra olika modeller men vi har inte bestämt oss riktigt ännu för vilken vi ska köpa. Tapeten Palm Leaves från Cole & Son hade vi även i vårt förra hus och är en favorit för mig. Den blev även väldigt fin här. Den lilla hurtsen som står i hörnet kommer från House Doctor och den blev jag förälskad i första gången jag såg den på Formexmässan i höstas. Nu har den fått sin plats i huset, iallafall för tillfället för när vi köper ny soffa kommer den nog inte att få plats längre.

9 kommentarer:

annika sa...

Förstår att du föll för den byrån. Den var ju bara helt underbar!

Lise sa...

Kjempefint du har det! ELSKER fargene og kommoden :)

Anonym sa...

Var har ni köpt soffbordet?

Designdrömmar sa...

Ja visst är den underbar:) Soffbordet har vi köpt på Indori i Sickla för något år sedan.

Tack för era kommentarer.

Trevlig kväll!

Hemmarikets Charlotte sa...

Kul att ni börjar komma i ordning i nya huset. Ser väldigt fint ut tycker jag!

Martin och Sol sa...

Super läcker tapet!

Laura sa...

Gud vad fint! Älskar design! ^^

Mamma Jessica sa...

Hej, har kollat runt på din blogg nu ett tag och jag behöver din hjälp ..
Har stora problem med inredningen hemma hos mig och skulle verkligen behöva lite hjälp..
Kan lägga upp bilder eller skicka dom till dig om du vill och har tid att hjälpa mig? :)
Mvh/ Jessica

ida sa...

verkligen vacker och smakfylld blogg, sant artistiskt. jag tror du skulle gilla mina illustrationer. kolla gärna in dem i min blogg. verkligen superfin blogg.