söndag 14 september 2008

Alma.
De här fina stolarna (Alma från Magis) har jag länge kikat på till mina små döttrar och går och klämmer på dem varje gång jag ser dem i en butik. Alla färgerna är jättefina och jag har svårt att bestämma mig för vilken färg jag gillar bäst. Det bästa är att man kan ha dem både ute och inne, två flugor i en smäll:-) Det fina bordet (Linus från Magis) på bilden skulle inte heller vara fel att ha till, allt går att köpa i fina nätbutiken Urban Living. BILD: URBAN LIVING

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Har precis hittat till din blogg. Så inspirerande bilder på dina döttrars rum! Måste fråga hur du gick till väga när du målade din äldsta dotters säng? Har en som är väldigt lik som jag vill måla vit. Vad hade du att måla med etc. penslar, roller? Tack på förhand, kram Åsa!

Designdrömmar sa...

Hej Åsa!
Vad roligt att du tycker om mina döttrars rum:-)

När jag målade sängen så använde jag en matt vit lackfärg (vattenbaserad)samt en vanlig vit grundfärg.

Först grundmålade jag ett varv, på alla ställen som hade helt plan yta använde jag en liten skumgummiroller och där det var "krusiduller" två penslar i olika tjocklekar (en väldigt tunn)så att jag skulle komma åt även där det var som svårast.
Sedan lät jag det torka ordentligt innan jag målade första varvet med lackfärgen på samma sätt som grundvarvet. Det tredje och sista varvet målade jag helt med penslar för att få en snyggare yta. Man får dock ha tålamod för det tar väldigt lång tid.

Lycka till med målningen av din dotters säng! Det är så roligt att kunna använda gamla vackra möbler.

Kram Åsa